3–4 oktober | Konferens på temat: “Ranges of proximity: approaching narratives in medicine”

Nordic Network for Narratives in Medicine och Birgit Rausing Centrum för Medicinsk Humaniora står värdar för årets nätverksmöte i Lund.

Temat för årets nätverksmöte är ”Ranges of proximity: approaching narratives in medicine”, ett tema som inbjuder till att reflektera över distans och närhet i relation till narrativ medicin.

Målgrupp: Forskare, praktiker och studenter inom humaniora, samhällsvetenskap, medicin och hälso- och sjukvård

Program och registrering

Vi presenterar såväl keynote-föreläsningar och sammanlagt 8 ”paper-sessions” i parallella spår.
Konferensbidragens titlar visar om föredraget hålls på norska, svenska, danska eller engelska.

Fullständigt program (PDF, 870 kB, ny flik)

Konferensen äger rum på LUX, Helgonavägen 3, Lund med start kl. 13.00 den 3 oktober och avslutning den 4 oktober kl. 14.30. Deltagande i konferensen är kostnadsfritt.

Anmälan senast 23 september.

Registeringsformulär (ny flik)

Vi välkomnar forskare och praktiker från olika discipliner och specialiteter – inom humaniora, samhällsvetenskap, medicin, hälso- och sjukvård, med mera – som delar intresset för berättande, berättelser och narrativ förståelse i relation till hälsa och sjukdom.

Keynote speakers

Keynote speakers på mötet är Fredrik Svenaeus, professor i filosofi vid Centrum för praktisk kunskap, Södertörns högskola och Linda Nesby, professor i nordisk litteratur, Universitetet i Tromsø.

Konferensen ligger i anslutning till Rita Charons Philip Sandblom Prize Lecture 4 oktober.

Mer info om  Rita Charons Philip Sandblom Prize Lecture