Nytt utseende på forskningsportalen

Startsidan till Lunds universitets forskningsportal. Skärmdump.
Lunds universitets forskningsportal har fått nytt utseende och nya funktioner.

Lunds universitets forskningsportal har fått nytt utseende och nya funktioner. Välkommen in!

Lunds universitets forskningsportal samlar information och publikationer. Här finns både 1 000-tals enskilda forskare och ett stort antal forskningsprojekt.

Genom att informationen finns i en databas (LUCRIS) finns goda sökmöjligheter och sammanlänkning av relaterat innehåll.

Den 19 oktober 2021 uppgraderades Forskningsportalen. Förutom nytt utseende finns också några nya funktioner för dig som besökare:

• Nätverkskartor för att visualisera forskares samarbeten
  • Automatgenererade sökord (fingerprints) som underlättar sökning av information
  • Möjlighet att söka på priser/utmärkelser och aktiviteter
  • Tilläggsverktyg som mäter genomslag för vetenskapliga publikationer
  • Möjlighet att se video

Besök Lunds universitets forskningsportal

Mer info om forskning och forskarutbildning vid Medicinska fakulteten